mandag den 12. november 2012

Blomsterkærlighed




For et stykke tid siden så jeg denne skønne og finurlige vase på Signe Wennebergs Instagramprofil, og jeg forelskede mig i den prompte. Skrev straks til Signe Wenneberg, som altid er klar med hjælp og svar på spørgsmål man stiller hende. Hun vidste hvilket firma der forhandlede vasen, og henviste endda til en kvinde, jeg kunne tage kontakt til, hvilket jeg gjorde. Denne kvinde har så hjulpet mig videre med at finde vasen, hvilket viste sig ikke at være helt nemt, så jeg var meget taknemmelig for hjælpen. I dag er vasen så blevet bestilt og jeg er lykkelig. Den skal være min fødselsdagsgave fra familien, så jeg må ikke se den eller få den før den 22. november, men der er da heller ikke noget skønnere end forventningens glæde.

Da jeg havde bestilt vasen, slog jeg et smut forbi Pilegaards bog antikvariat i Aalborg og faldt over en bog om Karen Blixens blomster, og den måtte jeg også bare eje. Købte den og ved endnu ikke helt om den også skal være en gave, men det går jo heller ikke at jeg køber alle mine gaver selv, når jeg elsker overraskelser.................
Men jeg elsker også Karen Blixen, og hendes smag i blomster. Har besøgt Rungstedlund og set hendes store have, og hendes genopførte "skærehave" med mange forskellige slags blomster, som kun er plantet og sået med det formål at de skal anvendes som buketter på Rungstedlund.

Jeg har ikke en skærehave, men jeg arbejder jo på en staudehave, hvor der også er mange løgvækster. En staudehave i blå, lilla og rosa nuancer. Og meget apropos fandt jeg nogle løg, som jeg fik for længe siden i gave, og som jeg endnu ikke har fået lagt. Smukke hollandske tulipaner i hvid og rosa. Tror godt jeg kan nå at komme dem i jorden inden den helt hårde vinter melder sin ankomst.

God mandag aften................................

2 kommentarer:

Liv (pladstilverden) sagde ...

Ih sikke et dilemma, at falde over lækre gaver til dig selv og samtidig elske overraskelser : ) håber du får det hele den 22. nov. Kh. Liv

Anne-Mette sagde ...

Sikke en gude skøn vase, jeg kan sørme godt forstå du glæder dig til d. 22/11. Heldigvis er der ikke længe til :-)

Kh. Anne-Mette