søndag den 13. januar 2013

Hvad gør dig weekendglad?


Meget inspireret af Linda som skriver på Simpel dagbog og hendes faste indlæg om hvad der gør hende glad på en søndag, vil jeg i dag skrive lidt om hvad der gør mig weekendglad og også meget gerne høre fra dig, hvad du sætter pris på i weekender.....................

Jeg holder særligt meget af:

  • at sove (lidt)længe (og ikke til 12:30 som i juleferien men til ca. 10)
  • spise brunch sammen med min familie og om lørdagen svælge i magasiner og lytte til Mads & Monopolet indtil frokost for derefter at tage et langt wellnessbad (hvis det ikke er nået inden brunchen)
  • At småshoppe (Gider ikke bruge en hel lørdag i alle butikker, men gerne udvælge to-tre stykker og købe et par yndlingsting med hjem - i går blev det til 2 nye skåle fra Marimekko, nye strømpepinde i yndlingsdesign, samt lækkert valnøddebrød og hindbærsnitter fra Penny Lane i Aalborg)
  • At indtage køkkenet og bage eller lave lækker mad (I går var det dog min datter, som lavede det skønneste konfekt af marcipan, hvid chokolade og lakridspulver)
  • Strikke (strikker i øjeblikket på en sweater a la den fra forbrydelsen)
  • Se gode film
  • Læse (Har købt "Det dyrebare" af Linn Ullman som jeg glæder mig meget til at komme i gang med)
  • Lytte til skøn musik (Jeg er blevet ret vild med at lytte til Miles Davis' "Sunday morning" album - slapper totalt af når det spiller i baggrunden)
  • Bare at være hjemme................ (Elsker nogle helt bestemte spots i mit hjem - Mit sofahjørne med min bogreol og Mie Olises kunst på væggen. I det hjørne er alle mine yndlingsting. Mine bøger, min musik, mit håndarbejde, min yndlingsvase og min familie............)
  • At have egentid - familietid og tid til gæster................
I denne weekend har jeg også surfet en del på Instagram, og jeg bliver mere og mere vild med det. Jeg er fuld af beundring for nogle af de meget stemningsfyldte billeder og meget smukke billeder som kan findes der. Jeg ved ikke om jeg nogensinde bliver aktivt deltagende på det niveau, jeg selv beundrer derinde, men hvor er det fantastisk at finde så meget inspiration til smukke fotografier. Mit eget kamera er desværre gået i stykker, så jeg fotograferer med min Iphone5, som også tager gode billeder og som er perfekt til Instagram, men jeg tror jeg vil ønske mig et rigtigt godt kamera, når jeg runder de 45 sidst på året (hvis jeg da kan vente så længe.............). Nå men Instagram og blogland er også til rigtig stor weekendglæde for mig. Hvad gør dig weekendglad?

2 kommentarer:

Liv (pladstilverden) sagde ...

at 'spilde tiden' med at kysse på manden min og vores lækre børn. Det gør mig rigtig weekendglad :o)
Dejligt indlæg! Kh. Liv

Annemette sagde ...

Her om vinteren er favoritten at sove laenge, hygge med sen morgenmad eller brunch med manden, derefter en lang gätur efterfulgt af et dejlig varmt karbad og som afslutning pä dagen, en god film, godt mad med et glas rödvin til ;-)